Sta je klanten professioneel te woord. Aan de telefoon heb je maar één kans voor een eerste onvergetelijke indruk! Zorg voor een prettig telefoongesprek. Neem de leiding. Kantel een klacht in een kans. Gebruik de binnenkomende call voor cross selling. Leer vraag te creëeren en sluit af met een positieve actie (en extra verkoop?)  

 

Resultaat:

  • Je leert de impact van een eerste indruk.
  • Je snapt waarom iemand soms anders reageert dan jij zou doen en kan daarop inspelen.
  • Je weet hoe je met bepaalde vragen kan sturen en durft door te vragen.
  • Je kan een klant in beweging krijgen en zonder te duwen een (bij)verkoop realiseren.
  • Je bent zelfverzekerder, duidelijker, klantvriendelijker, overtuigender met minder stress.
  • Je leert omgaan met soms agressieve personen.

Wat zeggen de deelnemers?

“Een leuke ‘a-ha’ workshop waarna ik opeens veel beter snapte hoe sommige mensen doen en belangrijk ook, hoe ik me weerbaar kan maken én het niet zo onder mijn huid kan laten komen. Opeens zie ik ook dat het niet persoonlijk is, maar dat mensen soms een andere energie hebben dan ik.”


“Ik word veel minder snel meegezogen door de klant en kan echt leiding houden in het gesprek en efficiënter afsluiten.”


“Vroeger werd ik wel eens boos, met name als ik een bepaalde bekende irritante klant aan de lijn had. Nu heb ik geleerd om met hem om te gaan en zijn onze gesprekken veel leuker, ook voor hem!”

 

“Ik voel me veel comfortabeler bij een gesprek en ben in staat alternatieven te bieden als het gevraagde product niet op voorraad is”

 

“Door betere vragen te stellen is het tegenwoordig veel duidelijker waar het probleem zit en hoe we dat kunnen oplossen. En we kunnen de klant ook beter uitleggen dat hier een uurtarief aan verbonden is.”

 

“Vroeger maakte ik keurig een bezichtigingsafspraak voor een klant die ons belde. Door betere vragen en structuur in mijn gesprek, ben ik nu in staat om dit on te buigen naar een opdracht als verkoop- en aankoop makelaar.”

Even bellen?